Nutrifit Kitchen

Nutrifit Kitchen

Projekt átadása: Link:

Az ügyfél

Futár Zsófia - a Nutrifit Kitchen márka tulajdonosa - több éve életmód- és táplálkozási tanácsadással foglalkozik. A tanácsadói munka során szerzett tapasztalatai alapján alakította ki a Nutrifit Kitchen kínálatát, amely a legújabb táplálkozási trendek figyelembevételével kínál alternatívát a megszokott ételek helyett. Az egyedi arculathoz egy egyedi rendelő és ételszállító rendszert találtak ki, ebből alakult ki a Nutrifit oldala.

A projekt

A Nutrifit Kitchen eredeti oldala Drupal keretrendszerben készült, egy idő után azonban a fejlesztések nehézkesen haladtak. Ennek eredményeként az ügyfél úgy döntött, hogy teljesen új alapokra helyezi a platform működését. Az új rendszer kialakításakor a fő cél az volt, hogy könnyen kezelhető legyen a heti étlapok, ételek és menük adminisztrációja. Emellett fontos szempont volt a bankkártyás és Szép kártyás fizetések integrálása a rendszerbe, valamint a kommunikáció kiépítése a szállítócég belső rendszerével annak érdekében, hogy a megrendelések zavartalanul működhessenek.

A megoldás

Az új rendszer kialakítása során arra törekedtünk, hogy modern és felhasználóbarát megoldást hozzunk létre, a Nutrifit Kitchen hatékony és gördülékeny üzemeltetése céljából. Az első fázis során, az ügyféllel közösen átnéztük a folyamatokat és problémákat a rendelések során, majd a közösen kialakított megoldásokat beépítettük a rendszerbe. Menet közben új ötletekkel és funkciókkal is gazdagodott a projekt a korábbi felhasználói visszajelzések alapján. Elsődleges cél volt, hogy egy olyan rendszer jöhessen létre, amely költséghatékony, ugyanakkor lehetővé teszi a rugalmas változtatásokat szükség esetén.

A kivitelezés során a tesztalapú fejlesztési metodológiát alkalmaztuk. A tesztalapú fejlesztési metodológia előnyei közé tartozik, hogy tesztek segítségével ellenőrizzük a szoftver működését, ezáltal növelve a megbízhatóságot és minőséget. A tesztek segítenek az esetleges hibák és hibás viselkedések felderítésében, még a termék bevezetése előtt, ami csökkenti a későbbi problémák és javítások költségét. Továbbá a tesztalapú fejlesztés lehetővé teszi az iteratív és fokozatos előrehaladást, a hibák fokozatos javítását, és az új funkciók és változtatások biztonságos bevezetését.

A költséghatékonyság jegyében a Filament keretrendszer használtuk az admin felület kialakításához, amely tökéletesen együttműködik a Laravel-lel, és segítségével, akár pár nap alatt átadható egy működőképes adminisztrációs felület. A beépített jogosultságrendszer és szerepkörök pedig lehetővé teszik, hogy a szállítócég alkalmazottai is hozzáférjenek az adminisztrációs felület bizonyos funkcióihoz.

Használt technológiák

  • PHP
  • MySQL
  • Laravel
  • Filament
  • Tailwind CSS
  • Livewire
  • Redis

Az eredmény

Az eredmény egy könnyedén használható, letisztult weblap lett, amelyet az ügyfelek és a szállítócég alkalmazottai is szívesen használnak a mindennapokban. A stabil működés miatt pedig nem kell folyamatos karbantartással és hibákkal bajlódniuk, hanem a saját feladataikra tudnak koncentrálni.